• Belaid O., Capelli S. & Sabadie W. (2019),“Beyond sharing my building: My neighbors share my room! When Collective Psychological Ownership Matters”, Association for Consumer Research Conference, 17-20 oct, Atlanta USA (Georgia).
  • Guillot-Soulez C., St-Onge S. et Soulez S. (2019), “How do greenest and best employer certifications influence the attractiveness of member-owned and investor-owned firms?”, 19th EURAM Annual Conference (Lisbonne).
  • Guillot-Soulez C. et Soulez S. (2019), “We are a member-owned bank”: is the cooperative governance a good signal for employer branding to attract potential employees?”, 19th EURAM Annual Conference (Lisbonne).
  • Falchi A., Capelli S. & Sabadie W. (2019), “Innovation contest organized by a cooperative bank: The influence of the Perception of the Winner Selection Rule”, 48thEMAC Conference, 28-31 may, Hamburg, Germany.
  • Falchi A., Capelli S. & Sabadie W. (2019), “Ideation With Customer-Members: The Influence Of The Rules Of The Game”, American Marketing Society Conference, 29-31 may, Vancouver, Canada.
  • Guillot-Soulez C., St-Onge S., Soulez S. et Merkouche W. (2018), "L’identité coopérative comme élément distinctif de la marque employeur : une étude comparative France/Québec dans le secteur financier", 29ème Congrès de l’AGRH (Lyon)
  • Faure-Ferlet A., Capelli S. & Sabadie W. (2018), “Adapter ses arguments de communication à la représentation sociale de la gouvernance de l’entreprise pour convaincre : une application aux coopératives agroalimentaires” XXIVième Congrès de l’Association Française du Marketing, 16-18 mai, Strasbourg.
  • Capelli S., Sabadie W. et Seguin M. (2017), "Les valeurs coopératives ont-elles une valeur pour les consommateurs? Une approche internationale via l'attitude, l'unicité et la propension à payer", colloque GREGOR, Quels défis pour le modèle coopératif?, 6 octobre, Paris, France.
  • Faure-Ferlet A., Capelli S. & Sabadie W. (2017), "Gouvernance coopérative: le point de vue des consommateurs sur les tensions organisationnelles", colloque GREGOR, Quels défis pour le modèle coopératif?, 6 octobre, Paris, France.
  • Faure-Ferlet A., Capelli S. & Sabadie W. (2017), "Un état de la représentation sociale de la coopérative selon le niveau de consommation responsable des français", XXXIIIième congrès International de l’Association Française du Marketing, 17-19 mai, Tours, France.
  • Guillot-Soulez C. et Soulez S. (2017), “Attirer les ressources humaines au sein d’une coopérative financière : Quelles spécificités au niveau de la marque employeur ?”, colloque GREGOR Quels défis pour le modèle coopératif ?, 6 octobre, Paris, France.
  • Guillot-Soulez C. (2017), « Image de marque employeur des banques coopératives : quelle cohérence avant/après l’embauche ? Le cas d’une caisse régionale du Crédit Agricole », 5èmes Rencontres du GESS -Gestion des Entreprises Sociales et Solidaires- (Reims)
  • Guillot-Soulez C. et Soulez S. (2017), « Marque employeur des banques coopératives : comment valoriser le statut ? », 28ème Congrès de l’AGRH (Aix-en-Provence).
  • Lecuyer C., Capelli S. et Sabadie W. (2017), “L’avantage socialement responsable des coopératives: une approche par les arguments de communication”, XXIIIième Congrès de l’association française du marketing, 17-19 mai, Tours, France.
  • Béal, M. et Sabadie, W. (2016), "Avoir le sentiment d'être propriétaire motive-t-il les clients à s'impliquer ? Le rôle modérateur de la gouvernance d'entreprise", 3ème Sommet International des Coopératives, 9-13 octobre, Québec, Canada.
  • Béal, M., Grégoire, Y., & Sabadie, W. (2016), "Improvement complaining: When complainers have the solution to the problem" , Service Frontiers, Bergen.
  • Capelli S., Falchi A., Hussler C. and Sabadie W. (2016), “Alternative forms of innovation? Exploring creative processes in consumer-cooperative firms”, 6th Latin American and European Meeting on Organization Studies (EGOS), Viña Del Mar, Chile, 6-9 April.
  • Falchi A., Capelli S., Hussler C., Sabadie W. (2016) "Les membres des coopératives : une ressource pour innover ?". Sommet International des Coopératives, Québec, Canada, 10-13 octobre. -- PRIX DE LA MEILLEURE COMMUNICATION SCIENTIFIQUE --
  • Capelli S., Falchi A., Hussler C. & Sabadie W. (2016), « Co-créer ses produits avec ses utilisateurs : oui, mais lesquels ? De l'intérêt d'impliquer les consommateurs membres dans le processus d'innovation des entreprises coopératives », XXXIIième congrès International de l’Association Française du Marketing, 17-19 mai, Lyon, France.
  • Guillot-Soulez C., Morin L. et Beaudin M-C. (2016), Le principe de démocratie : un moyen efficace pour les institutions financières coopératives d’attirer les ressources humaines Résultats d’une étude comparative France/Québec, Sommet International des Coopératives (Québec).
  • Guillot-Soulez C. et Soulez S. (2015), « Travailler pour une banque qui appartient à ses clients, ça change quoi ? Analyse de l’identité de marque employeur des banques coopératives », 26ème Colloque de l’AGRH (Montpellier) -- SELECTION DES MEILLEURES COMMUNICATIONS DU CONGRES AGRH --
  • Lecuyer C., Capelli S. & Sabadie W. (2015), Does CSR means performance for consumers? An implicit study in the field of banking, 18th AMS World Congres, 14-18 juillet, Bari, Italie.
  • Faure-Ferlet A., Capelli S. & Sabadie W. (2015), Consumers’ Preference for an Alternative Organization of Exchanges: The Case of Food Products Made by Producer Co-operatives, 40th annual Macromarketing conference, 25-28 juin, Chicago, USA.
  • Lecuyer C., Béal M., Capelli S. & Sabadie W. (2015), Best price, best quality or good values? Determinants of loyalty toward co-operative banking, 44ième conference de l’European Marketing Academy, 26-29 mai, Leuven, Belgique.
  • Béal M., Lecuyer C., Capelli S. & Sabadie W. (2015), La contribution relative de la performance et de la solidarité perçues sur la fidélité : la distinction entre sociétaires et non-sociétaires, XXXIième congrès International de l’Association Française du Marketing, 20-23 mai, Marrakech, Maroc.
  • Capelli S., Sabadie W. & Seguin M. (2015), Les principes des coopératives financières contribuent-ils à leur positionnement?, XXXIième congrès International de l’Association Française du Marketing, 20-23 mai, Marrakech, Maroc.
  • Faure-Ferlet A., Capelli S. & Sabadie W. (2015), Une étude implicite des préjugés envers un label coopératif, XXXIième congrès International de l’Association Française du Marketing, 20-23 mai, Marrakech, Maroc.
  • Aquino-Alvez M. (2014), Cooperatives in Brazil : two trajectories, 2ième sommet international des coopératives, Québec, 5-10 octobre.
  • Faure-Ferlet A., Capelli . and Sabadie W. (2014c), Coop: le dire ou ne pas le dire?, 2ième sommet international des coopératives, Québec, 5-10 octobre.
  • Lecuyer C., Capelli S. & Sabadie W. (2014), Une étude exploratoire de la perception des consommateurs des arguments publicitaires selon le mode de gouvernance de l’entreprise, 2ème Journée de recherche Gestion des Entreprises Sociales et Solidaires, 15-16 décembre, Clermont-Ferrand.
  • Lecuyer C., Capelli S. and Sabadie W. (2014), Soldes ou solidaire: Quelles conception de la banque coopérative par les jeunes?, 2ième sommet international des coopératives, Québec, 5-10 octobre.
  • Séguin M., Sabadie W. and Capelli S. (2014), La nature coopérative dans le monde, 2ième sommet international des coopératives, Québec, 5-10 octobre.
  • Sabadie W. and Capelli S. (2014), La nature coopérative telle que perçue par les membres du Crédit Agricole, 2ième sommet international des coopératives, Québec, 5-10 octobre.
  • Séguin M. (2014), La nature coopérative telle que perçue par les membres des caisses Desjardin, 2ième sommet international des coopératives, Québec, 5-10 octobre.
  • Faure-Ferlet A., Capelli S. and Sabadie W. (2014a), Co-operative firms as perceived by external stakeholders: how do consumers perceive organizational tensions?, LAEMOS, Havanna.
  • Faure-Ferlet A., Capelli S. and Sabadie W. (2014b), Let me know you’re co-operative and I’ll tell you if you’re socially responsible: about the co-operative competitive advantage on the marketplace, XXXième congrès de l’AFM, Montpellier.
  • Hussler C. et Burger-Helmchen T. (2014),The international diffusion of Brazilian incubators of cooperatives : towards a new type of reverse innovation with specific institutional challenges, LAEMOS, Havanna.
  • Hussler C. et Burger-Helmchen T. (2014), Les incubateurs de coopératives: vers une innovation inverse d'une nouvelle nature?, Conférence ATLAS AFMI, AIx-Marseille.
  • Wirtz P. (2014), Governance and missionary effectiveness of the Company of Jesus: lessons from an extended theory of governance, LAEMOS, Havanna.
  • Barin-Cruz, L., Leca, B. & Gond, J.-P. 2013. Political performativity for poverty alleviation and workers’ emancipation: The case of the technological incubator of popular cooperatives in Rio de Janeiro. Paper to be presented at the EGOS Conference, Track 52, Montréal, CAD (QC).
  • Barin-Cruz, L., Gond, J.-P. & Leca, B. 2012. The organization of institutional work across time and space: Building capabilities for cooperative banking. Paper presented at the Academy of Management Conference, Boston, US.
  • Guillot-Soulez C. et Soulez C. (2013), « Generation Y preferences for employer brand benefits », 13th EURAM Annual Conference (Istanbul).
  • Meyer-Waarden L. et Sabadie W. (2012), Complaint Management: Which efforts to satisfy the complainers: the role of relationship quality?, EMAC conference , Lisbonne , May.
  • Guerrero, S. et Seguin, M. (2008), Corporate governance ideologies and tasks involvement among boards of directors: the example of a financial cooperative, Actes du congrès de l'ASAC , Halifax.