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Communications

  • Béal, M. et Sabadie, W. (2016), "Avoir le sentiment d'être propriétaire motive-t-il les clients à s'impliquer ? Le rôle modérateur de la gouvernance d'entreprise", 3ème Sommet International des Coopératives, 9-13 octobre, Québec, Canada.
  • Capelli S., Falchi A., Hussler C. and Sabadie W. (2016), “Alternative forms of innovation? Exploring creative processes in consumer-cooperative firms”, 6th Latin American and European Meeting on Organization Studies (EGOS), Viña Del Mar, Chile, 6-9 April.
  • Falchi A., Capelli S., Hussler C., Sabadie W. (2016) "Les membres des coopératives : une ressource pour innover ?". Sommet International des Coopératives, Québec, Canada, 10-13 octobre.
  • Guillot-Soulez C., Morin L. et Beaudin M-C. (2016), Le principe de démocratie : un moyen efficace pour les institutions financières coopératives d’attirer les ressources humaines Résultats d’une étude comparative France/Québec, Sommet International des Coopératives (Québec).
  • Guillot-Soulez C. et Soulez S. (2015), « Travailler pour une banque qui appartient à ses clients, ça change quoi ? Analyse de l’identité de marque employeur des banques coopératives », 26ème Colloque de l’AGRH (Montpellier).
  • Lecuyer C., Capelli S. & Sabadie W. (2015), Does CSR means performance for consumers? An implicit study in the field of banking, 18th AMS World Congress, 14-18 juillet, Bari, Italie.
  • Faure-Ferlet A., Capelli S. & Sabadie W. (2015), Consumers’ Preference for an Alternative Organization of Exchanges: The Case of Food Products Made by Producer Co-operatives, 40th annual Macromarketing conference, 25-28 juin, Chicago, USA.
  • Lecuyer C., Béal M., Capelli S. & Sabadie W. (2015), Best price, best quality or good values? Determinants of loyalty toward co-operative banking, 44ième conference de l’European Marketing Academy, 26-29 mai, Leuven, Belgique.
  • Béal M., Lecuyer C., Capelli S. & Sabadie W. (2015), La contribution relative de la performance et de la solidarité perçues sur la fidélité : la distinction entre sociétaires et non-sociétaires, XXXIième congrès International de l’Association Française du Marketing, 20-23 mai, Marrakech, Maroc.
  • Capelli S., Sabadie W. & Seguin M. (2015), Les principes des coopératives financières contribuent-ils à leur positionnement?, XXXIième congrès International de l’Association Française du Marketing, 20-23 mai, Marrakech, Maroc.
  • Faure-Ferlet A., Capelli S. & Sabadie W. (2015), Une étude implicite des préjugés envers un label coopératif, XXXIième congrès International de l’Association Française du Marketing, 20-23 mai, Marrakech, Maroc.
  • Aquino-Alvez M. (2014), Cooperatives in Brazil : two trajectories, 2ième sommet international des coopératives, Québec, 5-10 octobre.
  • Faure-Ferlet A., Capelli . and Sabadie W. (2014c), Coop: le dire ou ne pas le dire?, 2ième sommet international des coopératives, Québec, 5-10 octobre.
  • Lecuyer C., Capelli S. & Sabadie W. (2014), Une étude exploratoire de la perception des consommateurs des arguments publicitaires selon le mode de gouvernance de l’entreprise, 2ème Journée de recherche Gestion des Entreprises Sociales et Solidaires, 15-16 décembre, Clermont-Ferrand.
  • Lecuyer C., Capelli S. and Sabadie W. (2014), Soldes ou solidaire: Quelles conception de la banque coopérative par les jeunes?, 2ième sommet international des coopératives, Québec, 5-10 octobre.
  • Séguin M., Sabadie W. and Capelli S. (2014), La nature coopérative dans le monde, 2ième sommet international des coopératives, Québec, 5-10 octobre.
  • Sabadie W. and Capelli S. (2014), La nature coopérative telle que perçue par les membres du Crédit Agricole, 2ième sommet international des coopératives, Québec, 5-10 octobre.
  • Séguin M. (2014), La nature coopérative telle que perçue par les membres des caisses Desjardin, 2ième sommet international des coopératives, Québec, 5-10 octobre.
  • Faure-Ferlet A., Capelli S. and Sabadie W. (2014a), Co-operative firms as perceived by external stakeholders: how do consumers perceive organizational tensions?, LAEMOS, Havanna.
  • Faure-Ferlet A., Capelli S. and Sabadie W. (2014b), Let me know you’re co-operative and I’ll tell you if you’re socially responsible: about the co-operative competitive advantage on the marketplace, XXXième congrès de l’AFM, Montpellier.
  • Hussler C. et Burger-Helmchen T. (2014),The international diffusion of Brazilian incubators of cooperatives : towards a new type of reverse innovation with specific institutional challenges, LAEMOS, Havanna.
  • Hussler C. et Burger-Helmchen T. (2014), Les incubateurs de coopératives: vers une innovation inverse d'une nouvelle nature?, Conférence ATLAS AFMI, AIx-Marseille.
  • Wirtz P. (2014), Governance and missionary effectiveness of the Company of Jesus: lessons from an extended theory of governance, LAEMOS, Havanna.
  • Barin-Cruz, L., Leca, B. & Gond, J.-P. 2013. Political performativity for poverty alleviation and workers’ emancipation: The case of the technological incubator of popular cooperatives in Rio de Janeiro. Paper to be presented at the EGOS Conference, Track 52, Montréal, CAD (QC).
  • Barin-Cruz, L., Gond, J.-P. & Leca, B. 2012. The organization of institutional work across time and space: Building capabilities for cooperative banking. Paper presented at the Academy of Management Conference, Boston, US.
  • Guillot-Soulez C. et Soulez C. (2013), « Generation Y preferences for employer brand benefits », 13th EURAM Annual Conference (Istanbul).
  • Meyer-Waarden L. et Sabadie W. (2012), Complaint Management: Which efforts to satisfy the complainers: the role of relationship quality?, EMAC conference , Lisbonne , May.
  • Guerrero, S. et Seguin, M. (2008), Corporate governance ideologies and tasks involvement among boards of directors: the example of a financial cooperative, Actes du congrès de l'ASAC , Halifax.


Université de Lyon